XU - Enemy unknown
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


Death from above
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Avstand i universet

Go down 
AvInnlegg
Trent
Ruler of the universe
Ruler of the universe



Antall Innlegg : 510
Join date : 07.03.2008
Age : 53

Avstand i universet Empty
PosteTema: Avstand i universet   Avstand i universet I_icon_minitimeTor Aug 21, 2008 2:05 pm

fra OGame wiki:

Travel from Galaxy G1 to Galaxy G2
The distance from any planet in one galaxy to a planet in a different galaxy is math. e.g. to travel from any planet in galaxy 3 to a planet in galaxy 6 is (20,000*|6-3|) = 60,000

Travel from System S1 to System S2
The distance from any planet in one system to any planet in a different system is math. e.g. to travel from any planet in system 30 to a planet in system 35 is: (2,700+95*|35-30|) = 3,175

Travel from Planet P1 to Planet P2
The distance between two planets in the same system is math. e.g. to travel from planet 3 to planet 6 in the same system is 1,000+(5*|6-3|) = 1,015

Therefore the time taken for a fleet is the distance calculated divided by the speed of the fleet.



Dette betyr i praksis at du får en "startavstand" på tilsvarende 27 systemer så lenge du går utenfor det systemet du sender fra. Derfor er det så veldig stor forskjell i tid på "in system" attcks og utenfor. Noen eksempler:
RS "in system" til nabo planet = 1t 33 min
RS til nabosystem = 2t 34 min
RS til 20 systemer unna = 3t 18 min

Angrep med kryssere på nabo planet = 30 min
XX til nabosystem = 50 min
XX til 20 systemer unna = 64 min


Avstanden mellom to galakser (eks G1 og G2) er det samme som 200 systemer. Det betyr at det er dobbelt så langt fra 1:1 til 1:400 som fra 1:1 til 2:499 !!
Til Toppen Go down
 
Avstand i universet
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
XU - Enemy unknown :: Generelle tips og diskusjon-
Gå Til: